2 Biji Kitab Makrifat Tok Kenali Kelantan

Makluman: Buku Ilmu Mengenal Makrifat Tok Kenali Kelantan dan Kitab Ilmu Mengenal Diri Tok Kenali Kelantan mempunyai kelainan yang mungkin tidak ada dibicarakan mana-mana buku.

Ia merupakan sesuatu yang menyentuh hati, di mana ilmu ini dapat membawa anda lebih mengenali diri sendiri dan mengenali spiritual anda sendiri ke arah mengenal Allah.

Buku Ilmu Mengenal Makrifat Tok Kenali Kelantan dan Kitab Ilmu Mengenal Diri Tok Kenali Kelantan
Buku Ilmu Mengenal Makrifat Tok Kenali Kelantan dan Kitab Ilmu Mengenal Diri Tok Kenali Kelantan
Harga bagi sebuah naskah kitab adalah RM 63.00 sahaja.Untuk keterangan lanjut sila hubungi Hj Shaari Hj. Mohd Yusof melalui talian Hand/Phone 0193010117

27 Replies to “2 Biji Kitab Makrifat Tok Kenali Kelantan”

  1. Asalam sidang pelayar sekalian, sesungguhnya sangat rugilah diri tuan tuan jika berkira kira untuk membeli kedua dua buku ini yang tidak akan ditemui lagi selepas ini. Inilah satu satunya kitab yang jelas menerangkan kedudukan antara kita dengan tuhan. Sungguh pun di fitnah sebagai haram, lihatlah, pandanglah dengan hati sanubari. Tuan guru Hj Shaari sendiri telah menyampaikan kepada DYMM Sultan Perak, Tengku Mahkota Pahang, Raja Muda Perak, Perdana Menteri, Ketua Pengarah Jakim, MB Pahang dan MB Perak. Sekiranya salah/haram beranikah
    pesalah itu lagi berani kehadapan, ini membuktikan
    bahawa sesungguhnya ilmu ini benar dan sememangnya benar. Kalau salah, jelaskan dimana salahnya. Berani kerana benar takut kerana salah.

    Like

  2. Asalam sidang pelayar sekalian, sesungguhnya sangat rugilah diri tuan tuan jika berkira kira untuk membeli kedua dua kitab ini yang tidak akan ditemui lagi selepas ini. Inilah satu satunya kitab yang jelas menerangkan kedudukan antara kita dengan tuhan. Sungguh pun di fitnah sebagai haram, lihatlah, pandanglah dengan hati sanubari. Tuan guru Hj Shaari sendiri telah menyampaikan kepada DYMM Sultan Perak, Tengku Mahkota Pahang, Raja Muda Perak, Perdana Menteri, Ketua Pengarah Jakim, MB
    Pahang dan MB Perak. Sekiranya kitab ini di katakan salah /haram beranikah pesalah itu (tuan guru) terus maju kehadapan membawa kepengetahuan Sultan dan pembesar negara malah terus kepada Ketua Pengarah Jakim sendiri. Tidak cukup lagikah bukti keberanian dan kebenaran ini. Apa lagi yang tidak cukup. Renung renungkanlah. Sesungguhnya semua yang hidup ini akan kembali bertemu Allah tidak kira samada suka atau tidak suka.Berfikirlah sebelum terlambat, dibumi ini kita bolih berusaha mencari dan bertanya serta mempelajarinya tetapi di dalam bumi (kubur) tanyalah diri sendiri. Terima kasih muga muga tuan di limpahkan hidayah. (kitab kitab itu bolih terus dipesan kpd Tuan guru sendiri tel no. 0194444713 @ 0193010117) Amin.

    bahawa sesungguhnya ilmu ini benar dan se

    memangnya benar. Kalau salah, jelaskan dimana salahnya. Berani kerana benar takut kerana salah.

    Like

    1. Terima kasih atas pendapat dan dokongan tuan terhadap ilmu makrifat!. Perkara benar atau salah itu, sesungguhnya ada pada Allah Taala, bukan tertakluk kepada ilmu. Saya sekadar meyambung kalam guru-guru terdahulu yang selama ini tengelam dan dilupai orang. Barang yang cantik sekalipun, jika disalah erti atau disalah guna, ianya juga akan membawa keburukkan. Seumpama sebilah pisau, tujuan atau kegunaan pisau itu, cantik, elok atau layaknya adalah pada tujuan untuk meyembelih ayam.

      Seandainya tujuan atau kegunaan pisau yang cantik, elok dan layak itu diguna untuk tujuan meyembeleh orang, tentu sekali kita mengatakan yang bahawasanya pisau itu buruk dan tidak baik. Sedangkan pisau yang sama juga, telah digunakan untuk meyembelih ayam!. Bilamana meyembelih ayam, dikatakan pisau itu baik, manaka digunakan untuk meyembelih orang, kita katakan pisau itu buruk!.

      Begitu juga persepsi atau suluhan orang terhadap ilmu makrifat!. Bagi yang faham, mereka akan mengatakan ilmu makrifat itu, adalah jalan ilmu yang terbaik untuk sampai kepada Allah Taala. Manakala bagi yang tidak faham, tentunya menuduh, mengata dan tidak kurang pula yang menfitnah bahawa ilmu makrifat itu salah atau sesat.

      Saya tidak hairan bilamana dituduh sesat atau dituduh salah!. Yang menuduh sesatpun, adalah juga datangnya dari ilmu Allah dan yang memuji baikpun, adalah juga datangnya dari ilmu Allah. Untuk itu, saya pulangkan ilmu ini kepada Allah Yang Maha Tahu. Demi menegak agama, (PATAH SAYAP, DENGAN PARUH AKAN KU TANGKAT JUA). Amin dari Hj. Shaari

      Like

      1. salam hj
        berkenaan dgn kitab tafsir quran terbaru hj ahmad laksamana ‘al fathun nawa’, hj dah tengok ke belum. najib kuantan

        Like

  3. Assalamualaikum wr wb Pada Tuan Guru yg saya kasehi dan pada semua pencinta ilmu hakikat.
    Allahumma sallim a’la Muhammad.
    Terimakaseh tak terhingga Tuan Guru diatas susah payahnya mengirimkan kedua kitab ( Mengenal Diri n Ilmu Mkarifat) dan juga 8 keping dvd.
    Hanya Allah saja yg tahu betapa gembira bercampur insaf saya , setelah membaca sebahgian isi kitabnya dan juga setelah mendengar ceramah didalam 1 dvd mengenai perkara niat.Malahan anak saya yg berumur 20thn yg selama ini jarang membaca kitab2 agama..setelah melihat Kitab Ilmu Mengenal Diri Tok Kenali Kelantan, dia terus membacanya dan berpendapat kitab ini benar2nya telah membuka minda nya mengenai perkara Tauhid.

    Saya bersama isteri n anak saya akan terus bersama Tuan Guru dan sekalian para pejuang ilmu hakikat.
    Allahumma sallim a’la Muhammad

    Sesungguhnya ilmu ini benar dan sememangnya benar…..Allahu Akbar

    Nama : Iskandar
    Hp saya 65 94590157

    Like

  4. salam pa haji,,knp kedua kitab tersebut tidak disalurkan saja melalui sahabat2 pa haji yg ada diindonesia,biar kami yg diindonesia dpt mempelajarinya,terima kasih

    Like

  5. Assalamu’alaikum Tuan Haji, saya ingin mendapatkan naskah/kitab mengenal diri dan mengenal Allah, Mati sebelum mati, cahaya diatas cahaya, dan tujuh petala langit dan 7 petala bumi, bagaimana caranya ?, berapa biayanya, dan ke bank mana saye kirim tuan haji, Alamat saya di Aceh – Indonesia

    Like

      1. Assalamu’alaikum Tuan Haji, saya ingin mendapatkan ke-5 naskah/kitab dan semua DVDnya, bagaimana caranya, berapa biayanya dan ke bank mana saya kirim tuan haji ?. Alamat saya di Kalimantan Timur – Indonesia.

        Like

      2. Assalamualaikum
        Tuan saya hendak mendapatkan kitab mengenal diri, mengenal Allah, cahaya di atas cahaya,7 petala langit 7 petala bumi,jangan sampai terlihat adanya diri, pencarian ilmu di penghujung rasa.
        Di kirim ke Timika Papua – Indonesia

        Like

  6. ass.wr.wb.wan bagaimakah awak bisa mendapat dan memperoleh dua kitab .tsb kalaulah ada di jual.kalaulah pesan bagaimanakah cara nya. semarang jawa tengah

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s