Sebenar-Benar Air Sembahyang Yang Sah?

Tuan-tuan yang dirahmati Alah sekallian, sudah agak lama saya tidak berkaria. Sememangnya tuan-tuan menunggu-nunggu buah butir dari pohon makrifat Tok kenli!.

Dikesempatan ini, ingin saya maklumkan kepada tuan, cara-cara megambil air sembahyang yang sah. Disini sukalah saya menukilkan secebis Hadis, buat tatapan dan buat renungan kita bersama.

“Barang siapa yang mengingati Allah diketika berwudhu, nescaya dicucikan Allah akan tubuhnya secara keseluruhan dan barang siapa yang tidak mengingati Allah, nescaya tidak disucikan Allah dari tubuhnya selain kena air sahaja”.

Cuba tuan-tuan renung-renungkan Hadis diatas!. Ukur kepada diri tuan-tuan sendiri. Apakah tuan-tuan sudah dapat mencapai kepada tahap ingat kepada Allah semasa megambil air sembahyang?. Untuk ingat kepada Allah semasa megambil air wudhu, hendaklah terlebih dahulu mengignat dan mengenal Allah sebelum berwudhu!. Barulah kita boleh ingat Allah dalam berwuhdu!.

Wudhu itu umpama benih dan solat itu umpama pohon. Tidak dapat hidup pohon kiranya tidak hidup benih. Benih itu, adalah seumppama tapak bagi sebuah bangunan!.

Sekarang, dimasa ini, saat ini dan dihari ini, saya minta tuan-tuan semua
(pembaca kitab Tok kenali dan pembaca blog ini), saya mahu tuan–tuan dan puan-puan bertanya kepada diri sendiri. Apakah selama hidup kita ini, kita ingat Allah semasa berwudhu?.

Jika tidak ingat Allah semasa berwudhu, apalah ertinya wudhu?, tuan-tuan jawablah sendiri!…………………………………

Carilah Air Mutlak
Untuk itu, ambillah air sembahyang dengan menggunakan air yang mutlak. Cucur anggota jasad dengan air yang mutlak sambil ingat kepada Allah.

Barang siapa yang badan bertuan nasib beruntung yang dapat menemui Air mutlak, dengan sendirinya ingatan ingat kepada Allah itu, akan datang serentak besrta air sembahyang.

Air mutlak itu sendiri yang akan ingat kepada Allah!. Bukan setakat akal yang akan ingat kepada Allah diketika megambil air sembahyang, sesungguhnya air mutlak itu sendiri yang akan ingat kepada Allah!.

Bilamana kita cucurkan jasad atau tubuh badan kita dengan menggunakan air mutlak, jasad atau tubuh badan kita nantinya akan bersih zahir dan batin. Air mutlak adalah air yang dapat meresap kedalam darah daging, tulang belulangn sampai kepada jantung kalbu dan akan membersih sehinggga kepada najis. Najis yang dalam perut akan menjai bersih, barang siapa yang dapat berjumpa dengan air yang mutlak!.

Air sembahyang dengan mengunakana air yang mutlak, sesungguhnya air mutlak itu sendiri yang akan mengigatkan kita kepada Allah, diketika kita megambil wudhu!. Bukan sahaja kita yang ingat kepada Allah, malahan yang ingat kepada Allah itu, adalah air mutlak.

Air mutlak dengan perkara ingat kepada Allah itu, adalah seumpama masin dengan garam dan seumpama gula dengan manis dan seumpama bayang dengan yanng empunya bayang. Ianya bergabung serentak dan sekali. Jumpa dengan air mutlak, menandakan tuan-tuan jumpa dengan perkara ingat kepada Allah. Kerana air mutlak itu sendiri, adalah air ingat kepada Allah!.

Air mutlak itu, adalah air yang datangnya daripada hati nurani. Bilamana hati nurani mencurahkan air makrifatnya keatas tangan atau jasad kita, ianya akan menjadikan seluruh jasad kita ingat kepada Allah!.

Permasalahanya disini, tuan-tuan tidak tahu untuk mencari, menimbul atau memancutkan air mutlak bagi membasahi jasad!.

Carilah air mutlak, kerana air mutlak itu, boleh mengingatkan kita kepada Allah diketika berwudhu!.

Untuk mendapatkan sebenar-benar air mutlak, selain 2 naskah kitab mengenal diri dan mengenal Allah, tuan-tuan carilah DVD rakaman siri ceramah hj shaari. Setiap satu keping DVD, ceramahnya hampir 2 jam, yang beharganya RM 10.00 sekeping. Satu siri ceramah megandungi 4 keping (RM 40.00). DVD terpilih siri ceramah hj shaari megandungi 20 keping kesemuanya.Terpulanglah kepada tuan-tuan nak berapa keping.

Daripada Hj. Shaari

Advertisements

25 Replies to “Sebenar-Benar Air Sembahyang Yang Sah?”

  1. Assallamualaikum,
    Saya ingin tahu apakah yang dimaksudkan kejadian diri kita ini dari Al Fatehah.
    Mohon pencerahan. Terima Kasih.

    Like

    1. Jangan kita ambil Al-fatihah sahaja, kejadian kita ini, adalah dari seluruh 6666 ayat!. Penghulu 6666 ayat itu fatihah, manakala penghulu fatihah itu pula adalah Al Ikhlas. Penghulu Al Ikhlas itu Bismillah. manakala penghulu Bismillah itu, adalah huruf Alif. Penghulu kepada huruf Alif adalah ba dan penghulu kepada huruf ba itu adalah TITIK.

      Nasihay saya, jangan puan terlalu taksub sangat dengan sesetengah alran torikat yang mempersulitkan dengan segala macam pendekatan. Adalah terlebih baik kita pulang segalanya kepoada Allahh. Lebih senang kita katakan yang kita ini adalah asalnya dari kejadian Allah, bukan sahaja dari Al- Fatihah!.

      Tetapi jika puan benar-benar fahan maksud sebenar fatihan, barulah boleh kita katakan bahawa kejadian kita itu, sebenarnya dari fatihah. drp hj shaari

      Like

  2. Assallamualaikum Ustaz,
    Terima kasih atas pencerahan Uztas atas pertanyaan saya tentang kejadian diri kita ini dari Al Fatehah.
    Namun ayat terakhir Ustaz “Tetapi jika puan benar-benar fahan maksud sebenar fatihan, barulah boleh kita katakan bahawa kejadian kita itu, sebenarnya dari fatihah” Bolehkan Ustaz terangkan pula maksud Fatihah yang sebenar-benarnya untuk pengetahuan saya yang masih kurang faham ini.

    Ada sahabat mengatakan bilamana berhadapan dengan anak-anak yang tak mendengar kata, kita kena sering hadiahkan Fatihah kepeda roh mereka agar mereka mahu ikut kata kita sebagai ibunya. Apakah pendapat dan ulasan Ustaz dalam hal ini.
    Sekian, terima kasih.

    Like

    1. Jika nak dihuraikan maksud al–fatihah melalui blog ini, memang tak terhurai.Kiranya puan tinggal berdekatan shah alam, malam ini jam 8 mlm, saya ada buat ceramah di dewan sek.19.

      Adapun tentanng bacaan alfatihah kpd budak2 nakal itu, memang baik dan tidak salah. Ayat-ayat suci al quraan itu, oleh dibaca pada bila-bila masa dan boleh juga dibaca mengikut hajat kita. Teruskan bacaan sebagaimana amalan puan itu.

      Like

  3. Assallamualaikum,
    Terima kasih banyak-banyak Ustaz. Nampaknya saya tidak dapat untuk turut serta dalam ceramah Ustaz di Shah alam kerana saya berada di selatan tanah air. Namun saya kira Ustaz pernah buat ceramah yang menghuraikan tentang surah Al Fatihah, kiranya ada rakaman dvdnya maka saya berhajat untuk membelinya. Tak kiralah bila dan dimana ceramah tersebut asalkan ada bahagian dalam penghuraian surah Al-Fatihah. Sekian terima kasih.

    Like

  4. assalamualaikum Ayoh Haji Shaari…
    ambo ore pasir mas
    kat kedai mano ambo buleh cari koleksi ceramah Ayoh Haji ni?
    terima kasih…

    Like

  5. tuan guru,saya dari indonesia dari pulau lombok NTB,berminat mmbeli kaset DVD,satu keping brapa harganya jika dirupiahkn

    Like

  6. As-Salam Tuan Hj Shaari,
    Saya adalah pengikut setia Tuan Haji berkaitan dengan amalan Tuan Guru Tok Kenali. Dah dengar banyak kali ynag ada di DVD tapi saya rasa saya perlukan praktikal untuk melakukan semua itu supaya dapat melakukannya dengan betul dan mendapat barakah. Dimana boleh saya dapatinya?

    Like

  7. ugama bukan tempat cari makan . kawe x perduli deme x menepati risalah nabi. deme nk ngajor biar iklas lau nk cari duit gan ugama deme sikit pun x benar. se lagi deme x dop pertua mcm tok kenali . bakpe deme nk jual nama org nye? deme x taw citer yg sebernor nye. deme bukan org yg boleh. ingat ambe pesan “mati ilmu dgn petua”.
    tp deme ugama wat nego makan hasil. nabi ada mcm deme? tok kenali adalah tok kenali nape deme nk jual nama org soleh nyo. nk duit.?

    Like

  8. ilmu lau deme ckp deme x dop petua ibarat ilmu tak mutus. ilmu molek jd punoh. punoh sebad ikut nafsu. taw menda PETUA? DEME PENAH KE DENGOR ATAU TOK KENALI AJOR KE KE DEME? menda sama je. x taw deme jd duk di lapisan hok Makin sesat dr org awam. hok deme ckap ni baru muka dimah. deme ingat ya ke? padahal ambe taw diri deme dlm deme guane. hati2 lau deme sesat dgn org2 sesat. ilmu bukan petua ingat menda ambe kate ni Ni kira ambe tolong doh deme ni. cari petua kenabian sebelum biCara. kita x baca selapis . kita x amek ape yg deme cakap tp kita amek diri deme. lau deme ada ada rr lau x Kami kenal sejauh mane sape deme. sebad rahsia deme bukan suara deme mcm yg deme sangka mcm ilmu yg deme cakap ni ingat hadis ni ” HATI2 DGN PANDANGAN ORG SOLEH KRN MEREKA MEMANDANG DGN NUR”

    Like

  9. taruk ja nama ilmu marifat (nama deme) ilmu di warisi tp rahsia tetap rahsia. ilmu kalau x mati gan petua sesat!!! deme ckp pasal ilmu rasa tp x dop petua ilmu ,,,,,,baca rr tinggi mane pun lau xdop buah mutus x kemane. KAPAL YG SARAT DGN MUATAN D TENGOH LAUTAN X DOP KOMPAS NK TUJU MANE? UMPAMA ILMU X DOP PETUA ADALAH SESAT.

    Like

  10. deme bukan anak murid tok kenali tp ayah deme. org yg betul boleh dgn tuan bkan selain tuan. bukan ayoh bukan anok. seribu org belum tentu dpt. ambe baca molek ilmu yg deme bace tp deme x dop petua.. se lagi jgn jual name tok kenali boleh x? biar gak org kenal diri deme.. buat ape. deme taw ke lau deme wat nego tok kenali tok duk lam kubor guana agok nye. nanti nama tok deme buat cari makan . deme x malu ke duk jual nama org merata untuk cari duit. jual muka jual nama. situ x kena doh. doh mane deme nye mana yg diri sendiri? ada tok kenali guna nama guru dia. tok kenali benar awk x benar awak nk cari makan dan publisiti murohan doh berape ribu dpt duit jual ugame? ugame boleh jual beli ke? pah deme makan hasil ke x? mkn dgn duit jual ugama. ada nabi jual ugama? ckap ikut nabi nabi x buat jangan buat. taw ape hukum makan hasil ugama. x benar sama sekali! muroh nye ilmu deme guru deme muroh nye harga ilmu tok kenali belambok2 ada jual . ingat ah ni deme taw deme myesal x sudah. ambe sikit x heran deme nk ckp ilmu tinggi mane. satu je deme x ikut nabi tetap wajib ambe tolak . x benar x soh baca rr gane pun . sesat lg bidaah ilmu hok comel2 abis punoh.

    Like

  11. salam. saya hasan dari johor ingin memesan dvd yang mengandungi air mutlak. berapa harga dan cam ner saya nak buat pembayaran

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s