Tuan-tuan Sila Baca, Commen Yang Dihantar Oleh Yang Bernama Gapar

Tuan guru Gapar telah menuduh saya bodoh. Cuba tuan-tuan baca tuduhan Tuan Guru Gapar, dalam blogg saya (dalam ruangan komen)!.. Jadi, didalam ruangan ini, inginlah saya nyatakan kepada tuan-tuan sekalian, yang sesungguh dan sebenar-benarnya saya ini, adalah seorang guru yang sebenar-benar bodoh. Sebagaimana tuduhan Tuan Guru Gapar terhadap saya.

Tuan guru Gapar mengajar kita supaya mengadakan diri (menghidupkan diri). Sedangkan saya pula mengajar mematikan diri (meniadakan diri).  Jadi benarlah kata Guru Gapar yang saya itu bodoh. Ilmu tuan Guru Gapparlah yang benar…………………………………………Saya membenarkan ilmu tuan guru Gapar. Jadi saya minta, marilah tuan-tuan semua, sama2 ikut saya, kita pergi berguru dengan tuan Guru Gapar.

Saya hanya pandai mengajar yang wujud itu, adalah ertinya ada. Ada itu pula, adalah hanya sifat bagi Allah. Selain dari Allah itu, tidak ada, termasuklah diri kita makhluk. Sifat 20 mengatakan, “ada” itu hanya sifat bagi Allah, selain dari Allah , adalah bersifat tidak ada!.

Saya mengajar, diri kita tidak ada.. jika kita bersifat ada dan Allah juga bersifat ada, beerti sudah ada 2 sifat wujud! (SYIRIK).

Seperkara lagi yang dituduh oleh Tuan Guru Gapar. Dia bertanya kepada saya, apakah tuan kita dicipta  atau dijadikan sebagai khalifah?.

Saya mengajar anak murid sy, tujun kita dijadikan Allah itu, adalah bertujuan untuk dimatikan. Sedangkan tuan guru gapar, mengatakan yang  tujuan kita dijadikan Allah itu, adalah bertujuan untuk “MENGADAKAN DIRI”” (menghidupkan diri). Sedangkkan saya pula mengajar kepada anak urid saya, tujuan dijadikan kita makhlk itu, adalah “”BERRTUUJUAN UNTUK DIMATIIKAN).. Appakah Allah jadika

Tetapi tuan guru gapar, menuduh saya bodoh,, kerana mengajar ilmu “tidak ada diri”.. Tan guru gapar mengajar kita yang Allla ada dan diri kkiitappun ada. Tuduhan tuan guuru Gapar terhadap saya, jika tidak ada diri, bagaimana nak kenal Allah?. Cuba lihat blog saya dalam rangan komen.

Sedangkan saya yang bodoh ini, telah belajar ilmu makrifat ini melalui guru dan Hadis Nabi Muhamad saw. Melalui ajaran Baginda Rasulullah saw bilamana ditanya oleh para sahabat tentang ilmu mengenal Allah, wahai Rasulullah, bagaimanakah caranya Baginda belajar mengenal Allah?. ” lalu Baginda Rasuulullah menjawab “ANA ARAFTU ROOBBBI TUROBBBI” (AKU MENGENAL ALLAH, DENGAN ALLAH) ( aku mengenal Tuhan dengan Tuhanku).

Setahu saya sebagai seorang guru yang bodoh ini, Rasululah sendiri, tidak pernah bersabbda dan tidak pernah mengaku yang bahawasanya mengenal Allah itu, dengan diri!. Setahu saya, Rasulullah menggenal Tuhan dengan Tuhannya (mengenal Allah dengan Allah). Setahu saya tidak pernah sepotong Hadis atau sebaris Al- Qurraan mengajar kita mengenal Allah dengan “diri”, sebagaimana ilmu Tuan Guru Gapar yang mengajar kita, mengenal Allah dengan diri!.

Tuan guru Gapar mendakwa dan mengajar kita, ” mengenal Allah itu, mesti dengan adanya diri (kenal Allah mesti dengan diri), katanya jika tidak ada diri, bagaiana nak kenal Allah!

Mulai hari ini, jam ini dan saat ini, saya minta janngan lagi tuan-tuan berguru dengan saya. saya ini “BODOH” . Dikesempatan ini, sy dengan rasa penuh rendah diri, mengucapkkan terima kasih yang tidak terhingga tinggginya kepada Tuan Guru kita En. Gapar, kerana telah mengajar kita Hadis baru dan Firman baru, iaitu mengenal Allah itu mesti dengan adanya diri dan hidupnya diri. Sedangkan saya mengajar mengenal Allah itu, adalah melalui Allah dan dengan Allah.

Seperkara lagi beliau mempersoal tentang tujuan kita hidup . Beliau mendakwa bahawa tujuan dicipta diri kita itu, adalah bertujuan untuk mengenal Allah. Adapun saya pula, mengajar erti dan tujuan hidup kita itu, adalah bertujuan untuk “MATI”.

Tidak ada diri kita mahupun diri Nabi Adam, sedari dulu sehingga sekarang dicipta Allah diri kita untuk tetap hidup selamanya sampai sekarang. Setiap yang hidup itu, adalah dicipta  bertujuan untuk mati.

Setelah kita mati,”Al-mutu kablaan tamautu (mati sebelum mati), setelah kita mati atau setelah kita mati sebelum mati, barulah kita dapat menemui dan mengenal Allah. Selagi kita belum mati dan selagi adanya sifat diri kita, selagi itulah kita tidak akan dapat mengenal Allah! (ini ajaran ilmu makrifat saya). Tetapi lain pula ajaran atau dakwaan ilmu makrifat Tuan guru Gapar, Tuan guru Gapar mendakwa bahawa mengenal Allah itu, hendaklah kena ada diri dan tujuan diciptanya diri makhluk manusia itu, adalah bertujuan untuk mengenal Allah melalui adanya diri!.

Sila lihat tuduhan bahawa saya adalah seorang guru yang BODOH  yanng dituduh oleh Tuan Guru Gapar terhadap saya, diruangan commen diblog  saya .amin drp hj shaari

Diingatkan  kepada peminat blog, hendaklah kita pandang  commen drp Gapar itu, adalah juga datangnya dari gerak Allah. Jgn kita pandang buruknya Gapar. Kitakan tidak ada, yg ada hanya Allah, jadi segala yang datang itu, adalah juga datangnya dari Allah………………………………………………

 

 

 

 

 

Advertisements

14 comments on “Tuan-tuan Sila Baca, Commen Yang Dihantar Oleh Yang Bernama Gapar

  1. Lakukan pengabdian seutuhnya,
    Kelak kau tahu namanya yang tersembunyi,
    Disuruh jadi katak, jadi kataklah kamu,
    Disuruh makan, makanlah kamu,
    Munafiklah kamu, musyriklah kamu,
    Andai kamu mendewakan selain suara hatimu,
    Bukankah telah kau tahu tiada dirimu?
    DIALAH YANG MELIPUTI SEGALA SESUATU,
    TERMASUKLAH DIRIMU,
    DIA jualah yang MENGUASAI segala gerak fikir tindak tandukmu,
    Masa makanmu, denyut jantungmu, masa depanmu,
    Mana ada kamu! TIADA KAMU!
    Musyriklah kamu andai ada lagi sebesar debu akan dirimu,
    Serahlah dirimu biar DIA jadi ganti tempatmu,
    Kerana DIA Maha TAHU tiada dayamu memikul sebesar debu,
    Kembalilah dikau kepadaNYA,
    Biarlah DIA jadi AWALmu, Biarlah DIA juga jadi AKHIRmu,
    Biarlah DIA jadi ZAHIRmu, Biarlah DIA juga yang jadi BATINmu………….

    Wassalam

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s