Post yu-ka-yu reput

reput…
open.mg58@gmail.com
219.92.77.150

Salam…

Alhamdulillah sempat juga kami menelaah sedikit untaian siri makrifat dari Tuan blog yang hijaou sokmo ni… kami tak komen banyak lah cuma ada beberapa kengkawan suruh gatal tangan mengomen hahaha….

Banyak cara bermakrifat, bukan satu kaedah sahaja. Ada orang yang masa tidur dalam bermimpi sahaja sudah makrifat contohnya Nabi Yusuf AS, Ada yang melihat alam terbentang bulan, matahari, bintang-bintang lalu makrifat atas Kewujudan Penciptanya…contohnya Nabi Ibrahim AS.

Nak makrifat itu sangat mudah semudah 1,2 dan 3…hanya beberapa saat sudah bolih makrifat,…Tetapi yang payahnya untuk memperolihi RAHMAT dari Allah SWT,…dengan rahmat yang datang bersama hidayah itulah baru memperolihi pengertian keatas makna makrifah tadi … Auliya Allah ada “mengatakan aku beribadah selama hidupku, berzikir, qiamulalil, tahajut tidak tinggal … namun begitu semuanya itu tidak berguna di sisi Tuhanku,…. semuanya sebagai ritual hidup sahaja…yang meMakrifahkan serta menyelamatkan aku bukan ibadah dan amalan tetapi dengan Rahmat-Nya semata-mata…”

Jadi rahmat itulah yang susah sedikit nak dapat. Walau Tuhan sehampir urat leher ( Surah Qaaf ;16) tanpa rahmat Allah SWT tetap juga dia tidak akan makrifat/mengenal. Jadi kita sekadar menyampaikan sahajalah yang lain kita serahkan kepada Nya jua. Kami tiada apa masalah dengan tulisan Tuan blog mengenai makrifat Tok Kenali ini…. maveles, bagussss!!!….cuma beberapa hal yang masih terkait dengan pekat fahamam mujassimah, materialisme dan kebendaan.

“penadol itu pun Allah“. apa tu???

Fahaman mujassimah ini sangat merbahayakan kerana terkait dengan aliran sistem Dajjal di akhir zaman ini. Tuhan adalah Khaliq… iaitu Allah adalah Pencipta…Noktah !!!… Suka atau tidak manusia wajib menerimanya. Tuhan tidak akan sekali-sekali menjadi panadol. Atau serupa dengan mahkluk. Hari ini ilmuan Islam sudah mengemaskinikan semula kefahaman yang asalnya sangat mengelirukan. Ianya telah berzaman lamanya bercampur aduk denga fahaman filsafat. Mujassimah adalah bayang-bayang, illusi, fatamorgana… jemput masuk ke link sini:-

http://id.harunyahya.com/id/Film/2187/RAHASIA-DI-BALIK-MATERI

http://id.harunyahya.com/

Segala-galanya hanya gambaran yang bermain di dalam otak kita dan gambaran ini di pertontonkan olih ROH. Siapa yang membuat siaran/gambaran? Sudah tentu Allah… bohong kalau ada orang kata “tidak ada Allah melainkan Allah Allah Allah…” sebab ucapan ini menggambarkan pencipta sama sepertinya mahkluk. Nah! hari ini ilmu sudah sampai pada hakikatnya…. Makrifat yang sempurna bukan mematikan diri tetapi menafikan seluruh wujud mahkluk termasuk diri berdaging serta ROH yang masih ada sifat, anggota, warna, rupa, rasa, pancaindera dan wajah…sedangkan wujud Allah SWT ….Laisyaikamislihi syaiun… tidak ada suatu pun yang setara/menyerupaiNya (Surah Syura; 11)… baru kita lepas syirik seluruhnya termasuk syirik keatas badan halus kita… haiii.. takkan kita lupa dialam roh dahulu pun kita sudah ber-Alastu…

Allah SWT bukan mahkluk tetapi Allah SWT yang Maha Esa meliputi segala-segalanya termasuk panadol tadi ya…maka goncanglah habis-habisan fahaman mujassimah ini jika Tuan ingin menyempurnakan makrifat yang benar dan melepaskan umat dari cengkaman iblis/setan/dajjal…. serta memerdekakan hidup mereka yang seperti robot dizaman siber ini…. wallahualam…

tambah sedikit lagiii….bicara pasal Tok Kenali ini kami juga ada sedikit maklumat berkenaan ilmu hakikat insan, Maaf kalau tersilap…setau kami kitab ini memang dari Tok Kenali, katanya ada ramai anak murid yang lain juga mengambil sumber dari tulisan ini. Murid ini bertebaran seluruh negara, ada ilmu hakikat insan yang menjadikan alat kemaluan manusia sebagai perumpamaan dalam bermakrifah kepada Allah SWT.

Macam tu kah nak kenal Allah cara Tok Kenali? Para Rasul dan Para Nabi, Allah memperkenalkan kewujudannya dengan mengajar zakar dan faraj kepada mereka kah? Menggunakan ZAKAR DAN FARAJ sebagai satu volume mengenali Allah sahih akan terjadi kalau mahkluk pun di setarakan dengan Allah SWT. Ada yang menafikan itu ilmu Tok Kenali anehnya mereka anak murid yang belajar dari beliau juga.. Apabila di buat kajian didapati fahaman iktikad dari kemaluan ini adalah dari fahaman hindu tantra dan ajaran penyembah phallus paganisme…simbol ini ternampak jelas dalam simbol lingga dan yoni dalam tradisi hindu… bolih google sendiri dan ada beberapa link di bawah kami sertakann…sekadar bertanya… wallahualam..

https://www.google.com/search?q=lingga+yoni&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&channel=rcs&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=-U4HUt3_GsW5rgeHv4G4AQ&ved=0CCkQsAQ&biw=1920&bih=987

http://bedhesbiroe.blogspot.com/2009/07/paganism.html

https://www.google.com/search?q=phallus+symbol&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&channel=rcs&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=JlIHUuPcFMvNrQfwvoD4Aw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1920&bih=987

akhirnya…pokok KESEMPURNAAN agama kita ada tiga..Islam, Iman dan Ihsan.. Penyempurnaan rukun Islam dari didikkan syariat/fiqih, rukun Iman dari didikkan Tauhid dan Usuluddin sementara rukun Ihsan dari didikkan Tasawuf…Banyak cara bermakrifat, bukan satu kaedah sahaja.

Ahli fiqih mampu bermakrifat dengan dallil naqli (al Quran/sunnah). Ahli Tauhid mampu bermakrifat dengan kajian, buat analisa dan mantiq. Ahli Tasawuf mampu bermakrifat dengan pembersihan hati serta mukasyafah. Benarnya mereka dapat diukur apabila berjaya kembali kepada Allah SWT diatas segala rahmat dan hidayahNya jua…Sesungguhnya ada banyak lagi jalan yang …masyallah.. hanya Allah SWT sahaja yang mengetahuinya…. sesungguhnya kita harus meraikan pandangan dan pendapat saudara kita yang lain bukan dengan jalan memperlecehkan baik mereka ahli fiqih, tasawuf atau tauhidin…

wallahualam …
sekadar memberi komen dari kami yang daif dan tahap kayu reput jer…Sejahtera keatas kalian… :)

TQ

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s