8 Replies to “Harap baca komen HAZAidupan, Hamisah bt Harun dan komen Wan”

  1. Yang empunya nama itulah Zat Allah,wujud dalam cahaya Allah,itulah pakaian Zat,apabila kita kata Allah itu Zat,itulah nyatanya Allah sebaliknya apabila kita kata Allah tidak berzat,di situlah qHAIBNYA Allah,Yg nyata dan Qhaib hanya Allah,Allah itulah Uluhuyat,Zatnya itulah Rohbubiyat,berdiri dalam asmanya,yg empunya asma itu Rohbubiyat,Uluhiyat itulah cahaya dan mahkotanya,Rohbubiyat itulah yg berkuasa gegarkan bumi sebagaimana firmannya:izazulatil ardhu zil zalaha,yg gegarkan bumi itulah Zat atas kuasanya Allah,itulah Rohbul masrek wal Maqhrib.-us fahmee

    Like

    1. Istilah itu, jika boleh jangan diguna lagi oleh orang makrifat!. Itu semua bahasa istilah, bahasa istilah jangan lagi diguna. yang nyata Allah itu, adalah Allah dan Allah itu, adalah Allah. Jika Allah itu ada zat ertinya Allah itu berjirim dan berjisim. Allah bersifat laisa kamislihi saiun. Zat guna adalah manis dan zat garam adalah masin. jika makhkluk ada zat, masakan Allah pun ada zat?……………….. Diguna pakai perkataan zat Allah, adalah bagi mengambarkan besar atau kebesarannya Allah berbanding makhluk,sebenar-benar Allah itu, tidak ada zat……………. Allah itu Allah drp hj shaarii

      Like

  2. Kami ni tak hebat tok aji.
    Kita ni cuma patung jer. Yg betul2 wujud ialah Allah.
    Kita ni mati. Yg hidup ialah Allah.
    Dah la patung yg mati keras. Yg menggerakkan kita ialah Allah.
    Tapi, seronok juga jadi makhluk ni. Ikut jer apa yg Allah gerakkan. Nak melawan tak mampu. Bila Allah keluar dari badan ni. Kita dah tak ubah mcm patung baju kat shopping komplek. Semuanya keras. Jasad lain yg tgh hidup ni nak gerakkan pon susah. Sbb dah keras.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s