Hj Shaari Kembali Ke udara 10hb July 2015

Muslimin dan muslimat yang dirahmati Allah sekalian.

Salam ramadhan kepada semua peminat ilmu Makrifat Tok Kenali ..  Menghilangnya saya selama ini, adalah dikeranakan untuk menyiapkan kitab terbaru yang berjuduh dimanakan ku cari ganti dan dekat tidak kesampaian hampir tiada kesudahan  yang akan terbit dalam masa dua atau tiga minggu lagi.

Selamat bertemu kembali keudara kepada para peminat makrifat tok kenali sekalian. Saya juga terasa teramat-amat rindu untuk bertemu peminat-peminat sekalian. sebarang kemuskilan akan saya keudarakan melalui blog ini. Selamat bertemu kembali para-para sahabat sekalian.

Dalam pertemuan kali ini, sesudah hampir 2 tahun tidak keudara, ini saya mahu usulkan satu kemuskilan kepada para pembaca blog sekalian:

 

Persoalannya, kenapakah ibadah-ibadah yang dilakukan oleh anak Adam, semunya dikembalikan semula oleh Allah untuk kita. Sedangkan ibadah puasa, adalah satu-satunya ibadah untuk Allah. Kenapakah ibadah puasa itu, adalah satu-satunya ibadah yang menjadi milik Allah. Apakah besar dan apakah rahsia disebaliknya?. Kenapa?………………………………………………………….

Mari sama-sama kita cari rungkaiannya. Ihsan Drp Hj Shaari 10hb July 2015

 

One Reply to “Hj Shaari Kembali Ke udara 10hb July 2015”

  1. Maafkan anakanda kerana lambat menjawab soalan di Whatsapp. Assalamualaikum w.b.t, ayahanda yang dihormati dan dikasihi, anakanda mohon izin untuk menjawab “Siapakah Aku Itu?” menurut fahaman anakanda yang tidak tahu apa ini.

    Yang dimaksudkan dengan “Aku” itu adalah “Allah”, bukan bermaksud seorang hamba yang mengaku dirinya “Allah”, tapi seorang hamba tertilik pada sebalik dirinya itu adalah Allah yang Maha Hidup Maha Kekal, dan hamba itu adalah juga mati, tidak hidup, tidak kekal, tidak berkata dan sebagainya seperti melihat mayat yang tidak bernyawa.

    Inilah jawapan anakanda yang masih cetek jauh dalam ilmu ini. Anakanda mohon ampun dan maaf andai tersalah tafsir, andai terkurang mohon ajarkan anakanda ini, mohon diperbetulkan fahaman anakanda ini.

    Anakanda Lan @ Marwan dari Sarawak.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s