96 comments on “Hubungi Kami

  1. Salam tuan yang dirahmati Allah. Alhamdulillah, buku dah saya terima pagi ni, terima kasih yang tak terhingga. Saya dah beritahu suami supaya masukkan duit hari ini (Dua buah buku dan 6 keping CD).

    Like

    • sila tuan smskan alamat nanti sy pos. kiatb 63.00 sebiji sepasang mengenal diri dan mengenal Allah 126.00 dan pos laju harganya 24.00 pos biasa 12.60. kiranya berminat dengan vcd ceramah sy, harga 10.00 sekeping. 2 jam ceramah dlm satu vcd. Didlm vcd ada maklumat yang tdk terdapat dlm kitab. banyak ilmu didalamnya. sy ada 12 kpg. terpulang kpd tuan nak berapa keping.amin hj shaari

      Liked by 1 person

      • sms alamat kepada 019 4444713, nnti saya pos, bayar boleh melalui bank in. Harga 126.00 untuk dua naskah + pos laju 9.00 jumlah 135.00 ini akaun may bank hj shaari no 164472319197

        Like

      • Saya dah membelinya dikedai buku, cuma vcd tiada…boleh bagi pencerahan oasal vcd dan harga termasuk pos

        Sent from my ASUS

        Like

      • Dvd ada 19 keping yang beharga 190.00 + pos laju 6.00. Jumlah 196.00. ini akaun may bank j shaari ni 164472319197. banyak ilmu terdapat dlm dvd berbanding dalam kitab.

        Like

      • sms alamat kepada no 019 4444713. harga 126.00 utk 2 naskah kitab + pos laju 9.– jumlah 135.00. ini akaun may bank hj shaari no 164472319197

        Like

  2. Syukur kepada Allah. Kitab dan CD dah sampai, dan pembayaran dah pun dibuat semalam. Halalkan saya beramal dengan kitab tersebut.

    Like

  3. Assalamualaikum w.b.t tuan. Saya berminat sangat dan ingin mendapatkan kedua-dua buah kitab (sepasang Mengenal Diri dan Mengenal Allah) serta sekeping VCD. Harapan semoga tuan dapat beritahu saya cara mendapatkannya. Terima kasih.

    Like

  4. Salam tuan, boleh tuan beri saya alamat rumah tuan? Sebab hari tu saya mendapat 2 buah kitab dari tuan, dan saya hanya memesan sebuah sahaja dan saya ingin memulangkan yang sebuah lagi. Sekiranya diizinkan, bolehkah tuan sms saya alamat rumah tuan pada nombor ini 012-3443193.

    Like

  5. Salam Tuan Guru. Ada beberapa orang sahabat dari Pantai Timur berhajat untuk bertemu Tuan Guru. Bolehkah jika dengan izin Allah untuk saya aturkannya. Amin.

    Like

  6. Assalamualaikum Tuan Haji. Saya cadangkan Tuan Haji create satu page atau satu post baru bertajuk Koleksi DVD Ceramah. Kemudian Tuan Haji senaraikan DVD ceramah yang ada berdasarkan tarikh dan lokasi agar mudah untuk membuat pesanan. Ini lebih mudah bagi mereka yang telah memiliki beberapa DVD ceramah agar tidak terbeli DVD yang sama. Sekian, salam dan maaf.

    Like

  7. Salam sy stuju dgn cdgan tu.dan kalau boleh tn tmbahkn tajuk utk cd tu supaya lebih mudah kami bt simpanan dan semakan serta pembelian..tq

    Like

  8. Assalamualaikum pada Tuan Guru Hj Shaari dan pada semua sahabat2

    Izinkanlah saya mencelah kata-kata Saudara Sofyan yang mengatakan ” jangan membuat orang yang suka ikut ilmu ini jadi bingung tunjukkanlah peminat sampai ke gerbang Makrifatullah”.

    Setelah hampir 1 tahun lebih saya mengikut cerita makrifatullah versi Tok Kenali yg disampaikan oleh Tuan Guru Hj Shaari, saya dapati apa yg disampaikan oleh beliau seperti perkara “mati sebelom mati, perkara ingat Allah dgn Allah, perkara kalimah syahadat, perkara sebenar-benarnya air sembahyang,perkara hadas besar, perkara qada’ dan qadar dan banyak lagi ilmu, begitu mudah difahami, tidak membingungkan, malah bertambah mantap keyakinan saya pada Allah,jiwa saya bertambah semakin tenang kerana dapat ingat Allah dgn Allah pada setiap saat. Terimakasih tak terhingga yg mampu saya ucapkan pada Tuan Guru Hj Shaari bin Mohd Yusuf, yg selama ini dgn izin Allah, telah banyak membimbing saya sehinggalah dgn Allah saya kenal Allah dan dgn Allah saya bertemu Allah.

    Saudara Sofyan, belajar ilmu makifatullah bukan tujuan untuk mencari faham tetapi adalah bertujuan untuk belajar bagaimana cara-cara mengenal Allah dengan erti kata sebenar-benar mengenal! dan membimbing anda cara-cara atau kaedah mengenal diri dengan sebenar-benar mengenal !.

    Ilmu makrifat adalah ilmu Rohani , ilmu jiwa dan ilmu rasa. Adalah mustahil ilmu-ilmu sebegini boleh dilihat dengan jangkauan akal manusia biasa. Ia merupakan sesuatu anugerah Allah swt kepada sesiapa yang dikehendakiNya. Di mana ilmu ini dapat membawa dan membimbing kita kejalan “mati sebelum mati“. Setelah menemui ilmu mati, barulah ilmu hidup yang sebenar-benar hidup itu dapat dimengerti!.

    Tugas dan tanggungjawab Tuan Guru Hj Shaari, adalah menyampai dan menerangkan ilmu dengan sebaik mungkin. Kiranya kamu masih tidak faham ataupon bingung , itu bukan salah Tuan Guru Hj Shaari, malah bukan kuasa beliau untuk beri kamu faham atau menyebabkan kamu bingung, sebab sesungguhnya yang memberi faham itu, adalah Allah swt.

    Sungguhpun kamu belom mendapat faham atau bingung, kenapa masih terdapat ramai yang faham!. Ini menunjukkan bahawa benarlah sebagaimana sabda bahawa “ilmu faham itu milik Allah”, bukan milik kita.

    Bagaimana untuk mencapai faham sehingga ke gerbang Makrifatullah?

    1.Bilamana kita membaca atau belajar sesuatu ilmu, ilmu itu hendaklah menjurus kepada diri, hendaklah diletak atau dirujuk kepada diri. Hendaklah kita tafsirkan segala ilmu keatas diri kita sendiri. Setelah segala ilmu itu diletak atau ditafsir keatas diri kita, hendaklah pula diri kita itu, diserah semula atau dipulangkan kembali kepada Allah. Bilamana kita mencari ilmu didalam kitab, samada kitab Al-Qur’an mahupun kitab-kitab makrifat, kita dikehendaki mentafsirkan segala ilmu itu kepada diri kita sendiri. Hendaklah selepas kita tafsir segala ilmu itu atas diri kita, kemudian hendaklah dipulangkan atau hendaklah dikembali semula diri itu, kepada Allah !. Jangan sampai terlihat adanya diri, itulah petua atau syarat belajar ilmu makrifat!

    2. Hendaklah terlebih dahulu membuang sifat akal, buang sifat fikiran, buang sifat usaha dan buang sifat ikhtiar!.
    Nak lebih tepat lagi, buang sifat keberadaan diri. Orang yang buang diri itu, adalah orang yang telah menjadikan dirinya lemah akal, dirinya bodoh, dirinya tidak berakal, dirinya tidak berilmu dan dirinya tidak menyalahkan orang lain sebab yang salah itu, adalah datangnya dari sifat kebodohan diri sendiri!.

    Fanakan diri, matikan diri dan binasakan diri. Jangan sampai terlihat lagi adanya sifat aku!.
    Jangan bawa tangan, kaki, akal, pangkat dan jawatan. Jangan bawa ilmu feqah yaitu ilmu syariat yg hanya menerangkan bab hukum. Itulah cara-cara bagi sesiapa yang berhajat untuk belajar ilmu makrifat dengan rasa.

    Bawa saja telinga untuk dengar dan mata untuk melihat sahaja!, Bawa mata dan telinga!.

    Setelah itu berdoa moga dibukan pintu hati untuk memahami ilmu Makrifatullah, supaya ianya melekat, terukir dan terpahat didalam lubuk hati dan jantung kalbu.

    Selagi kamu tidak menutup gerbang muhadas sampai bila-bila pon kamu tidak akan mencapai faham sehingga ke gerbang makrifatullah!

    Laa haula wala quwwata illa billah..

    Liked by 1 person

  9. Saya ingin pesan Kitab mengenal diri dan mengenal Allah serta VCD. dan bagaimana kirim bayaran, saya dari Kalimantan Timur Indonesia

    Like

  10. Assalammualaikum. Saya berminat hendak membeli buku dari pihak tuan, besarlah harapan saya untuk mendapatkan perhatian pihak tuan.

    Like

    • Salam Puan Yusniza. Sekiranya puan bercadang untuk membeli Kitab Warisan Ilmu Tok Kenali, puan bolehlah hantarkan “Nama”, “Alamat” dan “Butiran Tempahan Kitab” melalui sms ke talian 019-4444713. Terima kasih banyak-banyak.

      Like

  11. apakah ini benar.ilmu untuk mengenal Allah…???? Kalau sudah kenal anda guru untuk mengantarkan manusia dalam mengenal Allah, itu artinya anda sudah kenal dengan Allah. kenapa tidak minta bayaran dari Allah saja…!!!! mengapa harus tranfer uang dulu baru dapat ilmu !!! Apakah Rasulullah dalam syi’ar agama mengumpulkan uang atau menghabiskan uang. ….???? Apakah ini tidak termasuk menjual Ayat- ayat Allah. MasyaAllah……………….Subhanallah……….

    Like

    • Apakah ayat-ayat suci Al-Quran di kedai-kedai buku itu, boleh dibawa balik ke rumah dan diambil baca dahulu baru bayar kemudian? Apakah kedai-kedai kitab itu, memberikan Al-Quran itu kepada tuan dengan cara percuma? Kenapa tuan tidak pergi saja ke kedai buku dan ambil Quran bawa balik ke rumah? Apakah kitab yang dicetak itu, pakai daun kayu? dan kenapa tuan takut untuk bayar dahulu? Apakah nilainya wang berbanding dengan ilmu, sehingga takut untuk bayar dahulu? Maaf jawapan saya ini sekadar ingin mengajar kepada tuan, bukannya nak marah?

      Like

  12. Tuan guru hj. shaari yang dimulyakan Allah, uang sudah saye pos kan ke Alamat tuan Guru Hj. Shaari, tanggal 14 Mei 2014, dengan menggunakan Wester Union ke alamat tn. hj. shaari SHAARI MOHD. YUSOF. 168-01-12 SENTUL UTARA 3, JALAN SENTUL, 51000 SENTUL KUALA UMPUR. apakah pin/MTCN nya buleh saya tulis disini?

    Like

  13. Assalamu’alaikum wr.wb, tuan guru haji shaari.

    Saya ingin membeli Kitab Tok Kenali dari kitab ilmu 1-7 yang berjumlah RM411.Alamat surat menyurat Jalan Ampang, Kuala Lumpur.Berapakah wang pos?

    Like

    • Saya amat berbangga berkenalan dengan tuan dari filipin, tuan tingal dimana?. dari karangan tuan, saya dapati tuan adalah diantara orang yang mengenal makrifat. Fon saya +6019 4444 713.amin

      Like

  14. assalamu’alaikum pak ustatd
    alamat sudah saya sms kan tadi takut gk sampai saya ulang disini ya pak ustatd
    atas nama istri saya aja

    BUKU 9 BUAH
    DVD SEMUANYA

    NELI ASTRI, SH
    PENGADILAN NEGERI PASAMAN BARAT
    JL. SOEKARNO – HATTA NO. 10 KECAMATAN PASAMAN
    KABUPATEN PASAMAN BARAT
    PROPINSI SUMATERA BARAT
    INDONESIA
    KODE POS 26566

    Like

  15. Salam.. sya ingin dapat semua buku penulisan tuan hj. Shaari. Minta no. Akaun supaya sya dpt membuat bayaran.

    Like

  16. Assalamu alaikum pak sy sdh SMS ke sini 019 4444 713 tapi kok blm dibalas yah ?
    Sy dr Indonesia. Apa bapak ada email atau sebaiknya bgm ?
    Alamat sy di Taman Villa Meruya Blok G4 No 7 Jln Haji Lebar Kav DKI Meruya Utara, Jakarta Barat, Indonesia. Pesan buku “Ilmu mengenal Allah” 1 buah.

    Like

  17. salam ayahnda sy memiliki kitab karangan ayahnda yang bertajuk mengenal diri blhkah saya nk bljar dengan cara berhadapan sbb sy susah nk faham jika hnya belajar melalui buku sy skrng bekerja di negeri sembilan trma kash ayahnda aslmualikum

    Like

  18. Assalamu alaikum pak. Sy sdh lama menunggu bagaimana caranya sy membeli buku bapak ? Sy transfer kemana Pak ?
    Sy sms bpk blm dibalas.

    Sy dr Indonesia. Apa bapak ada email atau sebaiknya bgm ?
    Alamat sy di Taman Villa Meruya Blok G4 No 7 Jln Haji Lebar Kav DKI Meruya Utara, Jakarta Barat, Indonesia. Pesan buku “Ilmu mengenal Allah” 1 buah.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s