Hubungi Kami

Assalamualaikum waramahtullahi wabarakatuh.

Tuan-tuan dan puan-puan serta muslimin dan muslimat yang dikasihi dan dirahmati Allah sekalian.

Bagi membolehkan anda menghubungi kami melalui emel, sila isikan dengan lengkap borang yang terdapat di bawah ini berserta dengan komen, pertanyaan atau tempahan kitab yang ingin dibuat dan seterusnya hantarkan kepada kami.

Terima kasih.

Amin.

Advertisements

602 Replies to “Hubungi Kami”

  1. Assalaamualaikum. Sy tengok dlm blog tuan,ada gambar ramai pembesar negera? Maaf tunan , sy cuma nak tanya apakah tujuan ada publisiti begini?

    Like

  2. Assalamualaikum.
    Saya ingin sgt belajar tentanh ilmu makrifat ini. Pada pandangan tuan, mana yg baik utk saya mulakan pembelajaran.sama ada dengan buku atau dengan cd?

    Like

  3. Assalamu ‘alaikum pak Haji…Boleh saya tahu jumlah buku dan jumlah keping CD, dan berapa total harga? saya tinggal di Ternate,Maluku Utara, Indonesia. Kebetulan teman saya ada di Kuala Lumpur, apakah seluruh Cd dan buku2 tersedia di Toko2 buku di KL? kalo ada boleh tahu di toko buku apa? jika tidak, bagaimanakah caranya saya peroleh ini semua? Salam. Barakallah

    Like

  4. Salam Tuan Guru

    Apakah ada alamat email dari tuang guru, agar saya dapat bertanya dan berdiskusi lebih lanjut?

    Terima kasih banyak.

    Salam hormat dari Indonesia

    Like

  5. Assalamu’alaikum
    Salam kenal dr yadi di banjar masin,Indonesia
    Sungguh sy tertarik dgn apa yg tuan tuangkan dlm tulisan ini,syang nya kenapa tak ada tulisan yg baru.ooh ya kalo sy inginkan buku dan dvd tuan bagaimana cara ny?
    Maaf sebelumnya,apakah nama yg tersembunyi itu adalah “aku”?
    Bukankah segala yg tercipta itu dari nur muhammad yg dari nur Allah
    Bukankah untuk mengetahui yg di dalam itu adalah dengan mengenali yg di luarm
    Satu hal lg yaitu tentang zikir, bukankah diri ini selalu ingat dengan Allah walaupun disebut atau tidak disebut diri selalu berzikir kepada Nya

    Like

  6. Assalamualaikum Tn Guru Haji Shaari, boleh beri saya no akaun tuan. Saya ingin mendapatkan 2 buku dan cd dr tuan.
    Terima kasih

    Like

  7. Assalamualaikum tuan
    Mohon pencerahan macam mana Boleh saya beli cd ceramah tuan..
    Tolong reply pada email saya, dan sekiranya saya ada sebarang kemuskilan. Macam mana boleh saya berhubung dengan tuan secara peribadi

    Like

  8. Assalamualaikum,
    Saya ingin membeli naskah berikat:
    – Ilmu Mengenal Allah
    – Ilmu Mengenal Diri
    – Ilmu Mati Sebelum Mati
    – Cahaya Di Atas Cahaya

    Harap tuan/puan boleh memberi harga keseluruhan nya, termasuk kos menghantar melalui kurier (FEDEX ataupun DHL) ke alamat berikut di Kanada:

    Amiruddin Talib
    3-11528 Burnett Street
    Maple Ridge V2X 6P2
    British Columbia
    Canada

    Saya boleh menghantar pembayaran melalui ‘Western Union’.

    Terima Kasih.

    Dengan Ikhlas,
    Amir Talib

    Like

  9. Assalamualaikum,
    Saya ingin membeli naskah berikut:
    1. Mengenal Allah RM63.00 (Senaskah)
    2. Mengenal Diri RM63.00 (Senaskah)
    3. Mati Sebelum Mati RM53.00 (Senaskah)
    4. Cahaya Di Atas Chaya RM53.00 (Senaskah)
    5. 7 Petala Langit 7 Petala Bumi RM53.00 (Senaskah)

    Harap tuan boleh tolong memberi harga kerseluruhan buku2, ini termasuk harga menghantar buku ini melalui UPS ataupun DHL ke Kanada. Alamat penuh:

    Amiruddin Talib
    3-11528 Burnett Street
    Maple Ridge V2X 6P2,
    British Columbia,
    Canada.

    Saya boleh menghantar pembayaran melalui Western Union.

    Dengan Ikhlas,
    Amir Talib

    Like

  10. Assalamualaikum ayahanda,
    Saya berminat membeli CD dan kitab ayanhanda, saya berasal dari Pontianak – Indonesia.
    Bagaiaman sekiranya saya bisa membeli dan mendapatkan kitab dan cd ayahanda?
    Dan juga Bila Allah izinkan, ada masa dan ksempatan nanti ingin juga saya hendak berjumpa bertatap langsung dengan ayahanda hj shaari.
    Untuk itu boleh kah kiranya dibagi kontak person ayahanda untuk bisa dihubungi secara personal.

    Saya mau bagu cerita sedikit, bahwa sebelumnya saya sudah pernah mendengar perkara makrifatullah daripada ayah kandung saya hanya saja saat itu saya masih terlampau kecil hinggakan tidak begitu tertarik.
    Sehingga akhirnya saya besar mulai mendalami fiqih dan ilmu syar’i, namun ada kebingungan bilamana semakin saya mendalami ilmu syari smakin dalam diri sombong, ujub, takjub dengan diri sendiri, semakin pongah, merasa paling alim, paling taat.
    Akhirnya saya teringat akan makrifatullah yang ayah kandung saya pernah sampaikan, mulailah pencarian saya. Banyak saya mencari mursyid / guru / cekgu dalam membimbing, namun belum menemukan kefahaman secara terang, terbatas pada kajian huruf, asma, sifat, afaal dsb.
    Sehingga atas izin Allah saya jumpa video ayahanda hj.shaari, alhamdulillah lebih terang dn jelas pengajaran ayahanda.

    Saya mau smpaikan pemahaman yg sdah saya dpat dri penjabaran ayahanda hj shaari,
    Pertama mulai dari ilmu tidur, ilmu mati, ilmu, diri smpai akhirnya makrifatullah.
    Ketika kita telah fana, tiada lagi aku yg ada hanya Allah, yg melihat itu Allah – yang dilihat itu Allah, yang mendengar itu Allah – yang didengar itu Allah. Akhirnya kemana pun menghadap disitu wajah Allah, tpi bukan aku yg melihat melainkan Allah sndiri yg melihat Allah.
    Akhirnya saya pun mengerti arrafu rabbi bi rabbi, saya boleh faham dari awal skali, ketika saya mulai berniat mencari / mengenal Allah sesungguhnya atas niat dan izin Allah, ketika saya di jumpekan dengan video ayahanda hj. Shaari sesungguhnya atas izin allah, saya dapat mendengar kajian dan faham pun karna bukan lagi saya yg mendangar, bukan saya yg melihat, melainkan saya dah tiada yg ada hanya Allah, yg mendengar Allah, yg melihat Allah, Yang didengar dan dilihat itu Allah (bukan lagi ayahanda Hj. Shari, yang saya lihat karna berwujud dan hidup itu pun Allah bukan lagi hj. Shari), yg faham dn mengenal Allah itu pun Allah. Bukan lagi saya.
    Selama ini saya yang berusaha nak kenal Allah, ‘aku’ yg ingin mencari ksna kmari mengenal Allah, selagi masih ada aku takkan aku mengenal Allah, namun bila aku dah tiada Allag itu trnyata dekat dn nyata, trnyata memang tak bisa kita mengenal Allah, melainkan Allah sendiri yg memperkenalkan Allah, sehingga yg dicari itu adalah yg mencari.
    Sekiranya pemahaman saya ini ada salah mhon ayahanda bagi tahu saya kebenaran.

    Kemudian yg kedua, terkait perkara shalat dan Nur Muhammad,
    Dri pemahaman pengenalan diatas ketika sdah tiada diri, yg ada hanya Allah, maka yg berdiri, yg sebenar mendirikan shalat itu adalah Allah.
    Ada hadits yg mengatakan bahwasanya “Shalat itu adalag miraj org mukmin”.
    smentra dalam peristiwa miraj malaikatpun tak boleh naik tak boleh sampai, tak boleh miraj kehadapan Allah terkecuali Nur Muhammad.
    Dan juga salah satu dari 7 hukum qalbu dalam shlat adalah miraj/smpai.
    Apakah ini berarti yg shlat itu adalah nur muhammad, yg smpai itu yg miraj dlam shlat itu adalah Nur muhammad.
    Apakah jasad yg berkaki, bertngan itu adalah nur muhammad yg bermiraj, sedangkan yg mendirikan shalat itu Allah.
    Dri pemahaman saya Allah dan Nur Muhammad tiada beda, maha suci Allah dri memiliki kaki dan tngan.
    Sekiranya ayahanda berikan penjelasan kepada saya yg mana Muhammad Rasulullah, sehinggakn benar dn tidak tersesat saya.
    Terima kasih ayahanda hj. Shaari.

    Like

  11. As’salam tuan haji..saya nak bertanya ada tidak kalau pertanya secara online? Dan buku yg mana sesuai kalau nak beli buku tuan haji..

    Like

  12. Assalamu Alaikum, saya sangat berminat membeli kitab Ilmu Mengenal diri dan Ilmu Mengenal Allah yang tuan Tulis, gimanakan cara untuk saya bisa mendapatkan dan berapa yang harus saya bayar hingga sampi ke Tempat Alamat saya
    Nama : Haslan
    Alamat : Apoleang
    Kel. Mosso Dhua
    Kec. Sendana
    Kab. Majene
    Provinsi : Sulawesi Barat
    Indonesia

    Like

  13. ayah anda bagaimana cara saya nak dapat kitap dari ayah anda..saya berada di batam…kemaren saya bAru dapat 1 kitap dengan judul ” PENCARIAN ILMU DI PENGHUJUNG RASA “, itu saya pesan sm adek saya yang afa di malaysia..

    Like

  14. Assalammualaikum wbt,,,,

    Sy telah berguru sblm ini dalam ilmu mengenal diri, mengenal allah
    mengenal diri yg fana dan diri yg batin lalu mengenal ALLAH pada sifat 20 NYA.
    sudah lama saya hanyut dalam hakikat melihat Allah melalui qada pd diri dan pd mereka yg lain dan redha atas takdir yg diberikanNYA.
    masa hakikat saya meninggalkan syariat dan kini saya kembali ke pangkal kerana syariat dan hakikat perlu berjalan sekali seperti kedua belah kaki ini.
    Baru2 ini setelah mensuci diri dan saya ingin selami kedalam diri pada mulanya saya saya merasakan tenaga yg berpusat pd kedua belah tapak tangan saya lalu saya berdoa Ya Allah aku serahkan kembali jasad ku ini kepada zat mu yang menggerakkannya lalu kedua2 belah tangan saya mula bergerak dgn sendirinya sambil dapat merasai aliran tenaga yg menggerakkannya lalu saya berdoa lagi Ya Allah sesungguhnya zat engkau yang menggerakkannya maka aku pasrah dan berserah diri sepenuhnya kepada mu kepada pemilik yang Haq Ya Malikin Mulk lalu terasa aliran kuasa elektrik yang sangat kuat tersebar terasa tak sanggup nak menahannya bagaikan jasad ini ingin berkecai. Lepas peristiwa itu aliran tenaga tersebut tidak henti2 mengalir didalam badan saya ini.
    Soalannya dimana @ kitab apa yang perlu saya rujuk sekarang ini

    Sekian…Wassalam

    Like

  15. Assalamu alaikum Ayahanda,
    Sy SIROJUDDIN dr Indonesia. Alamat sy di Jl. Ayani 1. Gg Sepakat 2, Kelurahan Bansir Laut. RT004, RW007 No. 182. (GIO PRINT), Pontianak, Kalimantan Barat. Indonesia (No. HP 089667874884). Saya Mau Pesan buku “Ilmu mengenal Allah (1buah), Ilmu Mengenal Diri (1buah)”

    Like

  16. Salam tuan. Bole saya tahu bila ustad akan ke Singapura mengajar ilmu Makrifat? Setelah mendengar ceramah ustad, saya teringin benar nk jumpe sama ustad. Harap saya dpt balasan dari pihak ustad. Terima kaseh.

    Like

  17. Assalamualaikum,

    Saya ada membuat bayaran untuk membeli kitab ilmu 1, Mengenal Allah & kitab ilmu 2, mengenal diri. Saya telah sms butiran saya pada nombor yang diberikan seperti nama dan alamat. Saya berharap dapat terima kitab itu seberapa segera untuk dipelajari. Terima kasih.

    Like

  18. Assalammualaikum. Saya berminat hendak membeli DVD dari pihak tuan, besarlah harapan saya untuk mendapatkan perhatian pihak tuan.sy di Kab. Bone Sul-Sel.berapa biaya dan ongkirnya? trima kasih.

    Like

  19. Assalamu”alaikum Wrwb Kepada Tuan Hj. Shaari saya berkeinginan untuk mendapatkan DVD dari yang pertama sampai yang terakhir thn 2016 dan ditambah 2 buah kitab Mengenal Diri Sebenar – benar Diri Mengenal Allah sebenar – benar Allah Yang Ke satu dan Yang ke Dua dari kitab yang terbaru. Alamat saya : Jln. Talang Kerangga 30 ilir. Lorong: Langgar RT.14 / RW.05. Kecamatan ilir Barat II . Palembang Propinsi Sumatera – Selatan INDONESIA

    Like

  20. Assalamu’alaikum wrwb….sebelumnya saya dan keluarga doakan agar Tuan Haji senantiasa diberikan Taufik dan Hidayah dari Allah SWT dan senatiasa sehat walafiat.amiin.
    Saya abdul anas badrun saat ini di Makassar Sulawesi Selatan Indonesia, telahpun mengikuti kajian yang Tuan Haji sampaikan, baik melalui buku yg saya beli di Toko Buku Singapura tahun 2013, maupun melalui blok makrifat Tok Kenali.
    Dalam kesempatan ini saya mohon maaf jika tdk sopan dan tidak ketemu langsung dan betsilaturrahim dg Tuan Haji yang intinya adalah Saya dan keluarga sangat berterima kasih dg melalui kajian Tuan Haji kami dapat memahami walaupun sangat terbatas kepahaman yg kami peroleh tentang Makrifatullah tp telah membuka jalan ke pemahaman Makrifatullah. Untuk itu agar ilmu yg kami dapatkan mendapat berkah dan izin serta ridho Allah, mohon diizinkan dan diikhlaskan utk mengamalkan dan menjalankan apa-apa yg berkaitan dg tunjuk ajar Tuan Haji..Semoga Allah dapat mempertemukan kita…Terima Kasih Wassalam saya abdul anas badrun di Makassar riau.

    Like

  21. Assalamualaikum,

    Saya ingin bertanya mengenai kitab kitab ini. Apabila dipelajari dan diamalkan, kepada siapa harus dirujuk sekiranya ada perkara perkara yang tidak jelas.

    Like

  22. assalamualaikum…
    byk yg diri ini perlukan dari diri tuan…
    sy ingin membeli kitab2 ini. mohon pencerahan tuan haji cara untuk membelinya

    Like

  23. Assalamualaikum Ayahanda Hj Shaari,

    Terlebih dahulu saya memohon maaf kerana ingin sekali bertanya atau meminta ayahanda bercerita lebih lagi tentang Isra’ dan Mikraj.

    Apakah hakikat di sebalik kisah isra’ mikraj yang telah banyak kita dengar sebelum ini.

    Contohnya seperti kisah pertemuan Rasulullah dengan Nabi-nabi Ulul-Azmi, kisah batu yang nak ikut Rasulullah dan banyak lagi kisah yang kita ada dengar di mana-mana ceramah tentang Isra’ Mikraj ini.

    Sekian.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s